onsdag den 29. april 2015

Nem borddækning

 
 
Inden jeg holder fest, kan jeg godt lide at prøve tingene igennem først - f.eks. borddækning og bordpynt. Til yngste datterens konfirmation lavede jeg denne prøveopdækning i de farver, hun havde ønsket, det skulle være.
 

 
Jeg brugte cremefarvede duge - disse er i nervøst velour, men andre kan jo lige så fint bruges, hvis man ikke kan have velour. ;-) Ovenpå dugen en løber i cremefarvet organza. Sølvlysestage med cremefarvede lys.

 
På nettet søgte jeg og fandt forskellige måder at folde servietter på - her afprøvede jeg to, og datteren valgte viften på billedet herover.

 
Jeg er ikke den store ørn til at lave blomsterdekorationer, så jeg bruger jævnligt denne måde at pynte med blomster. Super nemt og alligevel dekorativt, synes jeg. Jeg køber et bundt af de billige roser i supermarkedet (eller flere bundter, hvis jeg skal dække op til mange mennesker), klipper hovederne af, så der kun er en smule af stilken tilbage. Kommer lidt vand i bunden af glas/vinglas i forskellige størrelser og højder, og en rose i hvert glas.
 
Det er bedst at gøre dette dagen før, så rosen kan folde sig rigtig ud og fylde i glasset. Det har jeg ikke gjort på billederne her.

 
På løberen ser det rigtig godt ud, hvis der ligger ranker af efeu eller anden slags stedsegrønt. Dt har var hvad jeg lige kunne finde i min have den dag.

 
Nem og billig bordopdækning. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar