torsdag den 24. april 2014

Cykelpostbud - som sangskjuler. ;-)


Lidt tosset er jeg (meget hvis du spørger mine piger). ;-) Jeg synes festlige indslag hører til en god fest, og jeg har ikke noget imod at stå for nogle af indslagene selv!

Til yngste datterens konfirmation havde jeg skrevet en festavis - altså en sang skrevet som en avis om konfirmanden. Et stort arbejde, men absolut sjovt og med et fint resultat.

Jeg skulle så finde på en sangskjuler, der passede til sangen, og da datteren lige havde fået stjålet sin cykel, fandt jeg på, at jeg kunne være cykelpostbud! På DBA fandt jeg en pæn brugt cykel, for gaven var købt. Postjakken lånte jeg mig til, og min onkel havde en rød post Danmark kasket, jeg kunne få. Posttasken var en computertaske vi havde i forvejen.


 

 Midt under middagen kom jeg farende ind med cykel, udklædning og taske, mens jeg snakkede løs om vejen dertil, om bakker og sving, hvor langt ude det lå og meget mere. Jeg delte alle aviserne ud til samtlige gæster, mens jeg lod små kommentarer falde undervejs om, hvem der så ud til at trænge til at læse flere aviser, hvor hårdt det var at være cykelbud, og hvad jeg ellers kunne finde på.


Jeg sluttede af med at fortælle, at jeg også var pakkepost, og at cyklen var en pakke til konfirmanden. Jeg vinkede lystigt farvel og forlod selskabet under grin og snakken, mens konfirmanden åndede lettet op. ;-)

På den måde kan en sangskjuler kombineres med et festligt indslag, hvis man altså ikke er bange for at skabe sig en smule tosset.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar