tirsdag den 1. december 2015

Julepynt til døren - nem og hurtig


Jeg synes, det er super hyggeligt med pynt på hoveddøren i december! Pynten må også meget gerne være hjemmelavet, men også gerne nem og hurtig at lave, da december også er en travl måned med mange aktiviteter og gøremål - også på den kreative front. ;-)

Denne stjerne kunne næsten ikke være nemmere, for jeg "snød" lidt og købte selve stjernen færdiglavet, inden jeg kom pynten på. En lignende stjerne kan nemt laves af 6 pinde af nogenlunde samme tykkelse og længde, som bliver limet eller bundet sammen. Man kan også bruge små tynde søm til at samle. 

Jeg har en tujahæk, som måtte afgive et par små grene, som jeg bandt fast i toppen af stjernen med lidt bast sammen med hjertet, som jeg engang fandt på et julemarked. Andre former for julevedhæng kan sagtens bruges - jeg havde også et par filtvedhæng, som var med i overvejelserne.

Et pænt bånd bundet fast om toppen til at hænge stjernen op i og dørpynten er klar!
Det hele tog max. 10 minutter. :-)

GLÆDELIG JUL

Ingen kommentarer:

Send en kommentar