mandag den 20. april 2015

Scrapbog/gæstebog - konfirmation


Da min venindes datter blev konfirmeret sidste år, var vi en flok veninder, der hjalp med konfirmationen. Jeg hjalp bl.a. med at lave en scrapbog til konfirmanden.

I TIGER fandt jeg en helt almindelig sort scrapbog med tomme side. Forsiden er lavet af et trykt  cremefarvet karton med roser på, et mindre stk gennemsigtigt papir med guldtryk købt i boghandlen, selvklæbende papirbort i guld fundet i Netto, og teksten er printet på et cremefarvet canson papir også fra boghandlen. Alle stykker papir er sat fast ovenpå hinanden og på bogen med dobbeltklæbende tape.


Til den første side i bogen havde jeg lavet en side med en opfordring til at skrive en hilsen til konfirmanden.


Til festen havde jeg skrevet to forskellige sider som gæsterne kunne udfylde - en til de unge og en til de voksne. Her brugte vi tiden, mens vi ventede på at gå til bords til at fylde siderne ud. Det gav mange søde, sjove og fine historier, som konfirmanden kunne læse igennem og hygge sig med efter konfirmationen.


Alle siderne blev limet i bogen - en side til hver person/gæst.




Jeg havde stillet et bord op med alt, hvad der skulle bruges.


Sangene, talerne og kortene fra konfirmationen blev også limet ind i bogen, så det hele var samlet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar