torsdag den 25. december 2014

Værtindegave - med hyacint


Min mor elsker hyacinter, så det var et nemt valg at finde på en værtindegave til hende her til jul. :-) Jeg købte et par pæne glaspotter og to hyacinter. Mosset havde jeg masser af i haven (der er vist fifty-fifty græs og mos i plænen ;-)), et par tujakviste klippede jeg af hækken, og i min gavekasse fandt jeg lidt bast og rød/hvid snøre. 


Hyacinten ud af plastikpotten og ned i glaspotten. Øverst dækkede jeg med mos. I den ene potte stak jeg et par tujakviste i kanten, i den anden potte nøjedes jeg med mosset.


Glasset blev pyntet med et stykke bast og lidt snøre, som blev viklet rundt om et par gange og bundet fast. 


Oven på mosset pyntede jeg med hhv. en "sølvkogle" og en en glimmerjulekugle, som var blevet tilovers fra mit projekt Julepynt til bordet.


Mere enkelt kan det næsten ikke gøres! :-)
og mor blev glad. ;-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar